Tuesday, June 30, 2009

Fish Market,The Rock魚市場、岩石區

IMG_7917_nEO_IMG

今天我們來到Fish Market來到這裡讓我有來到基隆魚市場的熟悉感.
We go to Fish market today,it’s similar to keelong fish market.

IMG_7918_nEO_IMG

這裡的海產感覺都比台灣大一號,我想或許是因為澳洲的環境乾淨又舒適,所以這裡的魚蝦都過得太爽,長的都夭壽大尾。
The sea foods in Australia are bigger than its in Taiwan,I think maybe the comfortable environment make its grow well.

IMG_7919_nEO_IMG

這個老伯伯把生蠔打開後沖洗乾淨後,整整齊齊的排列在盤子上
This old guy open the oyster and wash it than put it on the plate.
IMG_8355_nEO_IMG

IMG_8360_nEO_IMG你們看!蝦子比我的大拇指還要粗,生魚片也拿太多拿到吃不完,這樣一人不到20塊澳幣。
See!The prawns is bigger than big finger,sasimi is too mush for eat,It’s just less9 $20

IMG_8439_nEO_IMG

很快的!我們來到了manly海灘,到的時候太陽已經快下山了!沒搞頭了!

後來我們去逛了The Rock岩石區,我覺得這裡很有藝術氣息,IMG_7946_nEO_IMG

IMG_7945_nEO_IMG IMG_7949_nEO_IMGIMG_8492_nEO_IMG

好美的郵筒(眼中泛淚光),如果台灣有我一定天天去寄信。(旁白:你屁啦!)
Beautiful post box(tears is full of eyes),I’ll send a letter everyday if it’s in Taiwan.(voice-over:bull shit!)

IMG_8504_nEO_IMG IMG_8500_nEO_IMG

在這邊嗅到了人文氣息,所以我決定給自己一個憂鬱的畫面,但其實大家都很開心,所以還是憂鬱不起來。

IMG_8502_nEO_IMG 三姊妹,不是藍山的三姊妹,是台灣三姊妹。
Three sister,Not from blue mountain,They are from Taiwan.

No comments: